Bevers zijn in opmars. Na de herintroductie van de Bever op verschillende plaatsen langs de grote rivieren gaat het herstel van de populatie voorspoedig. In de Bommelerwaard zijn burchten aangetroffen aan zowel de Maas- als de Waalzijde. Om meer bekendheid aan de dieren en hun leefwijze te geven, verzorgt Stefan Vreugdenhil in het kader van Groen&Doen op 21 mei 2014 een lezing voor de Natuurwacht Bommelerwaard.
Stefan is werkzaam bij het Bureau van de Zoogdiervereniging en co-auteur van het boek ‘Bevers’ uit 2012. Als vrijwilliger doet hij onderzoek naar de verspreiding van Bevers in Nederland en hij coördineerde de voormalige Beverwerkgroep Nederland (nu otter- en beverwerkgroep CaLutra) van de Zoogdiervereniging.

Tijdens de lezing wordt er ingegaan op de Bever en zijn leefwijze. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de verspreiding van de Bever in Nederland en de Bommelerwaard en de effecten die bevers op onze omgeving hebben. Na afloop is er gelegenheid tot het stellen van vragen.

Locatie:
Gambora Zalen & Partycentrum Gambora,
Middelkampseweg 2, 5311 PC Gameren;

Tijd: 20:30 uur - 21:30 uur
Toegang: gratis

Aanmelden: tot uiterlijk vrijdag 16 mei via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch bij Beppie Schothorst: 06 – 2055 8388